затвори× Обадете се +359 (888) 63 00 55

вчера на дпревю пуснаха пълното ревю на новото отроче на сони – сони алфа. коника-минолта 5д с нова матрица и ново лого. готината част – добра 10 мегапиксела матрица със стабилизация, лошата част – същото орязано тяло като км5д. дано следващото им тяло е базирано на км7д, да се усеща по стабилно и профи в ръката ти. едва ли магнезия оскъпява чак толкова тялото че да го спестят на потребителите си. търговските трикове полазиха яко и на пазара на дслр-и. за съжаление. реално защо би ти трябвало тяло за любителски цели над 6 мегапиксела? ако не печаташ често над а3. колко от хората снимащи за кеф печатат достатъчно често дори а4? та нали мегапикселите ти дават точно това в най-общия случай. най-често горницата в следващия турбо мега модел са базирани на същата матрица, като софтуерно са докарани 2-3-4 мегапиксела отгоре съществуващите. а стана ли въпрос за големината на пиксела?

дилемата би трябвало да е за какво точно снимаш и дали предпочиташ стабилно добре направено тяло, което не стои в ръката ти като дистанционно на телевизор а понатежава, метално е и не се драска от пластмасовите държачи на каишката, или в чантичката докато се опира в още нещо. или поредната пластмасарка, пък била тя и 10 мегапиксела с турбо мега стабилизация, ултразвуково почистване на сензора и някъв жалък 3.5-5.6 обектив отпред.

на форума почти всяка седмица има много свеж хумор. една от причините да зяпам форума десетки пъти по-често от галериите. сетих се за нещо, което дори се повтаря понякога при това от хора, имащи претенции да са много вещи в областта. а именно – винетиращата матрица?!

Автор: …..
Дата: 13-07-06 23:00

аз ти казах: опитай да снимаш при равни условия и тогава говори. аз снимах с 300Д в продължение на 1 година и постоянно проверявах да не ми се е паднала бъгава бройка… не … беше си като останалите…трябва да ти кажа че имаше и по-зле от моя… някои винетираха в краищата на кадъра… да не посочвам имена…

дали е яко да разбереш че си сменил системата като си направил своеобразен downgrade вземайки си по-кофти тяло с по-малък набор обективи, по тестове от фоайето на магазина с китов обектив за 80 лева и с убеждението че матрицата може да винетира. после защо следя форума…

поне хубавата тенденция е, че цените падат. допреди 2 години 6 меги дслр кит беше 2500-2700 лева в българия (съотношението на цените в долари на щатския пазар е подобно), сега е 1100-1200 лева. като за разлика отпреди 2 години сега можеш да намериш и чисто нов гаранционен 6 мегапиксела дслр из базара на около 850-950 лева. поне който тепърва започва да се занимава с това, или счита че е време да смени компактния си апарат е привилегирован, при това доста. нас какво ни интересува? да има повече конкуренция в полупрофи и профи класа. да има поне още 1-2 участника на пазара на фулфрейм. току виж след 2-3 години един 10 мегапиксела фф апарат струва 1800-2000 лева.

казах ли, че на фотокината ще е много много интересна? въртят се разни слухове за нови апарати.

пентакс може би ще изкарат к10д, че дори се чува и за фф к1д и средноформатна камера. те не са извадили и наследника на истдс, както и наследника на истд. очаква се според това което се шушука единият да е 8 мегапиксела, а другият по-профи 10 мегапиксела. не е ясно дали ще ползват пак на сони матрицата или ще си направят, ама като нищо ще тикнат матрицата дето е в никон д200 и новото сони алфа.

сони почти задължително трябва да извадят поне наследника на км7д, метално тяло, огромен визьор и стабилизация. поне 10 мегапиксела. из дпревю също текат слухове за фф сони, ама би било нелогично да се впуснат в надпреварата с телата при положение, че гамата обективи все още е доста малка, а новото сони алфа привлича любители предимно, и то с търговския трик 10 мегапиксела.

чува се, че и олимпус сякаш гласят наследника на е1, дано да не смятат да направят като с л1, които обявиха наскоро. че там неуредиците и цената са доста извън масовия потребител, който масово взе да продава фз-тата си и да търси дслр. само надписа лайка отпред почва да не достига май май. а и 4/3 системата не мисля че може да се разпъва до безкрайност. кроп фактора 2 мисля вече достигна полезния си максимум като резолюция. като добавим и малкото на брой но доста скъпи зуйковци и гамата евтини зуйковци. незнам. ще видим.

никон имат да вадят д80 – наследника на д70с. незнам дали ще изавдят нещо, което да замени д50, но спокойно могат да му намалят още малко цената и да пуснат фърм, който отключва орязаните неща от д70. нещо което да замени д200 като че ли също няма смисъл да се вади, както и нещо, което да замени д2х. евентуално може да са решили да изкарат фф (и там вървят слухове че фуджи разработват матрица за техен фф, ама засега слухове само), само дето те са по принцип доста консервативни и не ми се вярва особено тази година да изкарат фф (а ми се иска, защото това би свалило постепенно цената на фф близките години). никон си остават един от големите лидери с безапелационни тела и качествена оптика, както и добра ориентация към клиентите си (тия с д70 как добре намазаха фърм за ъпгрейд към д70с…).

кодак сякаш зарязаха дслр сегмента, въпреки никак не лошото им фф тяло с канонски и никонски байонет. високата му цена и предимно студийната насоченост неможаха да го накарат да бъде по-търсен от канонските и никонските профи тела обаче.

фуджи също сякаш зарязаха дслр сегмента. подобно нещо се случи с с3 про тялото им с никонски байонет. въпреки добрата матрица, цената се оказа доста соленичка и може би с право фуджи са се насочили да разработват матрици за профи телата на никон. чува се за много много добра цмос матрица, ама кога никой не знае.

канон… четох изказване на един от директорите, че не възнамеряват да анонсират на кината сериозни продукти, понеже нямало смисъл да го правят. изключая най-ниския сегмент с 350д, който малко почват да го изтърват нагоре наистина са безотказни. биха могли да изчакат да мине фотокината и да не обявят нищо съществено. още повече са царете на маркетинга ако трябва да си спомним как течаха слуховете за фф тялото 5д и уж случайно изпуснатия пдф. как всички си правиха сметките за фф, който се оказа по-евтин с 400-500 долара от очакваната цена. също и добрия ребейт месеци по-късно, когато в европа народа се изби да го купува с китовия 24-105 ис. че дори се беше изчерпал и хората чакаха по 2 седмици предплатили китовете. та. нищо не се знае. въпреки че наистина биха могли да изчакат до към декември, че дори до януари-февруари за да анонсират нещо тлъсто.
от друга страна се прокрадват мнения, че канон разбаротват нова цмос матрица, която ще замени всичките им матрици във всички сегменти в дслр класа. нещо от сорта на 3 решетки една пред друга – нормално експониран пиксел, един светъл и един тъмен. което ще рече че просто апарата ще си прави хдр в себе си и динамиката направо ще изкъртва. та където вървят тия слухове се прокрадват и слуховете за 1дс марк3 22 мегапиксела, както и наследник на 5д (това май ще е по-натам във времето, когато някой от конкурентите изкара фф), и наследник на 30д. последния си беше нищо особено като ъпгрейд. по-скоро да правим дейност.

о фотокината ще е наистина интересно. ще я чакам с чувал пуканки.

Коментари

  • Ivan Genchev, август 2nd, 2006, 12:49 pm


    Отзад напред: от вчера гледам за хотел и как да пътувам до Кьолн. Да се пътува 200км до там и още 200 обратно ми се струва доста. Така че се надявам да мога да споделя лични впечатления от Кината.

    Много добре че Сони пуснаха алфата, но играта с мегапикселите не ми харесва. Предпочитам 6МП с използваеми 1600 аса, от колкото 10 стигащи само до 400 аса. Няма как да не шуми. Интересно ми е как ще се борят с шума на наследникът на 7Д, където хората няма да са доволни само от броят пиксели, но и какво има в тях.

    Надявам се Пентакс да успеят в тази борба. (Някак не върви да слагам Такумари на Минолта тяло…) Според мен К10Д ще е с 10МП матрица на Сони, просто защото друга няма на пазара… Поне за сега… Надявам се това да се промени Фуджи и Сигма да пуснат. Матрицата на първите има най-добра динамика, а на вторите е най-близка до филм. Ако Никон искат да успяват трябва да се осланят повече на Фуджи, а и вторите без първите няма да имат успех. С3Про е базирано на Ф80 и Фуджи правят цифрови тела от много отдавна, но нещо не успяват да пробият. Сигма и те не могат сами, така че трябва да търсят съюзник към 4/3 или Пентакс, макар първите да са с Панасоник, а вторите със Самсунг(две компании дето са навътре с електрониката и сами могат да се опитат да правят чипове).

    Интересно какво ще покажат и Лайка с тяхната заявка за тяло на м-байонет. Дано само не е така скъпо като Р8/9 и Панасоника.

    Пентакс задължително трябва да покажат и средния формат за да си опазят и там изтъняващият си сегмент. Явно са отписали 6х7, но поне 645 да не изпуснат.

    Поживем, увидим…

  • howbizarre, август 2nd, 2006, 1:11 pm


    а аз не искам профи – искам наследник на D50 със стабилизатор – дотогава FZ20 + F80 са ми напълно достатърчни – а пък VR са ми твърде виртуални за джоба :о)

  • george, август 2nd, 2006, 1:19 pm


    иване, според мен лайка с панасоник ще почнат да изтърват пазара. защото на всеки дори на хората, които почват да снимат днес им стана ясно, че не е за испускане например никон д50 двоен кит, пред по-скъпото едно тяло па дори на него да пише лайка. същото важи и за пентакс. скоро пишеше из дпревю че има хора купували си ист дл кит на под 400 долара. мислиш ли че ще се котира добре панасоник/лайка за 2000 долара?

    и да, наследника на 7д трябва да е наистина от неговия клас, понеже само мегапиксели няма да го продават. същото е и с пентакс. хората имащи ист д/дс не виждат причина на тоя етап да ъпгрейдват. чакат да видят какво ще стане с к10д. че дори любо събира оферти за канон, че вече не издържал да снима репортаж с пентакс :(

    howbizarre, а защо не д100?

  • howbizarre, август 2nd, 2006, 1:34 pm


    ooo… мислил съм много за д100, особенно в последно време по един втора рака на почти приемлива цена… но някакси все още си го мисля…

  • Ivan Genchev, август 2nd, 2006, 1:39 pm


    Тук Е500 с двоен кит е 666 евро, което не е зле. Тук двоен кит на Д50 няма, за да сравня, но с 18-55 е 550. При тези условия избирам Оли, най-малкото заради по-добрите китаци. Съгласен съм че паналайката малко се изхвърлиха с Л1. Хубава камера, но скъпа…

    4/3 и м-байонет са различни класи. Представи си един чичо с 3-4 Лайка стъкла дето струват няколко хиляди в евро. Ще даде ли 2000 за една Лайка М-Д? Не е така с нова система.

    Например Бесса-Епсон е голяма гъзарийка: телеметричен апарат със стрелкови сензори, само дето струва 2000 евро… Сегментът на телеметричните камери не е изчерпан, а Магнум показва как се прави репортаж с такива камерки.

  • george, август 2nd, 2006, 1:45 pm


    иване с дългия китак и сносните до 400 аса ще ти е доста трудно с олито да снимаш освен през лятото. а и 1.5 кроп към 2 кроп, много накланя везните към никон. като сложиш и това че визьора на д50 е по-голям и светъл от е500. то нищо не остана освен 2та мегапиксела горница.

    и теоретическото че заради по-малката матрица се ползва центъра на обектива и получаваш наистина сносна картина за сносни пари.

    епсъна е гот. ако можеш и да си позволиш един ноктилукс да тикнеш отпред, уха аха. но! епсъна като пари е почти почти като канон 5д.

  • Ivan Genchev, август 2nd, 2006, 2:03 pm


    Прав си за шума, кропа и визйора. Не съм гледал през Д50, но Е500 е като дупка… Май за 4/3 5-те МП на Е1 са оптимума. На кой му трябват тези 8МП като в тях повечето е артефакт… Сетих се: на отдел маркетинг…

    За всеки влак си има пътници: мякой на 5Д с фф, други на м-байонет, та било то и на кроп. Парите са същите, но групата е друга. Така че двата сегмента не се застъпват. Как си представяш един дядо на олдтаймер с 5Д на врата? То си плаче за една Лайчица. Или Бресон или Капа да снимат с Канон?

  • Ivan Genchev, август 2nd, 2006, 2:05 pm


    Забравих къде е предимството на Е500: в обектива. Късият китак е много добър и отвява всичко друго. Това обаче надали е достатъчно…

  • george, август 2nd, 2006, 3:43 pm


    определено като тяло и възможности ако съм фен на олимпус дслр-ите бих грабнал е1. аз защо се бях наточил така за еос 10д мислиш. добро метално тяло с перфектна резолюция, шум и голям визьор. малък роу. какво му трябва на човек.

    ех да, телеметричната лайка я има и в моя уишлист, тя си е друго нещо. и иска друг бюджет.

Коментирай?

Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон! Не го правете и ако не сте напълно съгласни с правилата за коментиране!
* Required Field