затвори× Обадете се +359 (888) 63 00 55

сутринта неможах да се замъкна в морската да поснимам малко на черно-белия филм, който заредих във филмови еос, но след семинара на който бях до късния следобяд успях да си откопча близо час за разхождане и снимане. до морето. голям навик от цифрака е след кадър да поглеждаш отзаде екранчето какво е станало. да, ама на филмовото тяло това не работи. и няма отвикване. все гледам там. отделно вече съм привикнал да снимам почти на каквото исо ми е кеф без значение колко е светлината навън. ама това също не работи. подбираш си уж точния филм, за тоя сезон и за стрийт нещо това за мен е 400 асовия филм. и снимаш. по възможност с много светъл обектив. разбира се ако говорим за през деня и се обърка да грейне слънчице на момента забравяш за отворени бленди и дофове, защото тия 400 аса ще ти изкарат бял кадър. не е като на цифрака да врътнеш врътката за исото. мдааммм.

и като капак на всичко се оказа, че такумара при безкрайност опира в огледалото (хора се оплакват от същото на 5д). всичко над не съм сигурен, но мисля 7-8 метра го забравяш. иначе след всеки кадър трябва да се отвива леко обектива за да се върне огледалото. гадну. почти изснимах обаче филма до морето. останаха не повече от десетина кадъра. и утре съм готов още сутринта да сложа цветния 400 асов полароид. освен всичко останало и намерих 2 непроявени филма от едно ходене да снимам залез в казашко. така че като свърша с черно-белия филм или пък с него и с полароида ще ги занеса накуп до фуджито да видим ко таковата.

сега е време за малко надя али и малко работа…

Коментари

  • Ivan Genchev, ноември 22nd, 2006, 8:48 am


    Така е Георги, удобно е смяната на исото. Но и за различни снимания си трябват различни филми. Така че имам няколко заредени тела с различни филми: Велвиа за пейзаж, 160 исо за портрет и ЧБ за студио и пейзаж. Удобни са касетите на средния формат, където просто подменяш филма. Не че не съм пренавивал филм и писал по него на кой кадър е…

    Прави са някой хора че лентата е чанч, но и като стане кефът е по-голям(трудните неща са по-сладки). Има си момента на очакването. Резултата не се вижда на момента. Отделно и повече се мисли като се снима, докато на цифровата повече се експериментира.

    Определено портрета на лента повече ме кефи. Филмът е специален и не е нужен фотошоп. Да не говорим и за проблемите на кроп камерите с широките ъгли.

  • peterst, ноември 22nd, 2006, 10:56 am


    а как се разбира, че на безкрайност огледалото удря обектива? аз не съм обръщал внимание на м42 обективите колко назад излизат при подобно фокусиране, а и не знам какво разстояние да се очаква :|

  • george, ноември 22nd, 2006, 11:10 am


    иване, чакаме кадрите и ще видим! мания си е разбира се, въпреки че си признавам че цифрака ми дава по-голям кеф за момента.

    петерст, ами просто визьора ти остава тъмен след кадъра, не чуваш да се прибира огледалото и респективно не виждаш повече през визьора понеже точно огледалото пречупва светлината през обектива :)

  • Ivan Genchev, ноември 22nd, 2006, 11:45 am


    Светлосилните 50мм обективи отиват доста назад и могат да закачат огледалото. При мен не се е случвало, може би защото ползвам предимно Пентакс камери и пентакс обективи. Имам чувството че 55/1.4(Рикох, Мамия и Косина и са май дизайн на Томиока) излизат повече от Такумара.

  • peterst, ноември 22nd, 2006, 12:27 pm


    е аз точно това предполагам, че ще стане, но не съм виждал някъде описано как точно да се измери, за да не се случват подобни много неприятни неща. или трябва с шублер в джоба и при покупка на обектив да се мери преди да се пробва. той народът правилно е казал „седем пъти мери, веднъж чупи огледало“ :)

    ама кво ли се кося – жисиема снима най-хубаво, а и огледалото се ползва само за селфове :)

  • george, ноември 22nd, 2006, 12:53 pm


    иване, излизат наистина. с малко огледало от кроп факторка няма грижи, но явно опира в големите огледала на фулфрейм телата. поне светлосилните педесятки, също ми е опирал и такумар 35/3.5.

    петерст, просто такумара не е правен за еос система :) той си иска пентакс камера. огледалото си е доста трудно за селфове. с гсм е още по-лесно. хихихи.

  • cx, ноември 22nd, 2006, 3:16 pm


    Мда, аз така похабих два 400-асови полароида (вероятно като твоите). Снимах на относително светло, и макар да нямаше слънце резултата е доста… блед.

    За последно ползвах 400-асов филм преди няколко дни, снимах нощни пейзажи откъм фара. Още не знам дали изобщо е излязло нещо ;)

  • george, ноември 22nd, 2006, 3:32 pm


    полароида е изсниман и чака проявяване. сега сме на кодак портра (май бе 160 аса) про. тоя път по-бавно ще се снима, че ще се разоря тотално.

  • Ivan Genchev, ноември 22nd, 2006, 4:03 pm


    Ако ти хареса мога да ти пратя малко портретни фуджита на 160. Жалко че не купих повече, бяха по 1-2 евро парчето. Малко остарели, но са си наред и съм заредил хладилника. Поснимай портрет на портретен филм и веднага ще видиш разликата. Дори и светкавицата не им вреди много.

  • george, ноември 22nd, 2006, 7:42 pm


    ако има как да ми пратиш – да, моля те. не бих отказал. ще ги оползотворя точно за портрети, като ми пристигне стъкълцето. светкавица не ползвам, знаеш. сега ще ти драсна един мейл.

  • Ivan, март 16th, 2010, 4:01 pm


    От скоро имам лентово тяло с което предимно снимам портрети. Може ли да ми кажете какви филми да си взема за портрети. Мерси предварително

  • Ivan, март 17th, 2010, 5:18 pm


    Препоръчайте ми някакви филми за портрети понеже въобще не съм на ясно с филмите.

Коментирай?

Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон! Не го правете и ако не сте напълно съгласни с правилата за коментиране!
* Required Field