затвори× Обадете се +359 (888) 63 00 55

първото и най-важно нещо за мен е бокето! първото, което гледам е как предава дефокусната зона, както и прехода между фокусна и дефокусна зона. ако няма меки преходи в зоните и меко предаване на дефокуса, то това по принцип го изключва от сметките (тилт-шифта, като по-специален обектив, разбира се има други критерии за избор).

после гледам светлосилата. като фактор, който ми дава свободата да ползвам обектива в условия с много ниска осветеност. колкото по-светлосилен, толкова повече възможности да направя кадър при ниска осветеност. това не е най-важния фактор, защото докато почти всички добре рисуващи обективи са светлосилни, то обратното е доста рядко валидно – не всеки светъл обектив отговаря на горната точка.

и чак после идват фактори като – микро-контраст, цветопредаване, бързина на аф, толерантност на грешки при фокусирането, направа, устойчивост на атмосферни условия.

накрая идва цената като фактор.

Коментари

  • george, декември 2nd, 2007, 11:12 am


    преди да изпратите контра мнение, имайте предвид следното

    отворен съм относително за контра-аргументи, но със снимки. аргументи без снимки няма да репликирам. знам общото профи мнение в българия как светлите обективи били за богати любители, как е важното обектива да си избива парите и да ти дава повече възможности (разбирай зуумче ако може 24-105).

    още нещо – гледайки снимка на екран или печат от дслр тяло с 28-105 или 85 на ф5.6, не се различата по почти нищо от същата снимка с панасоник фз50.

    и да. обкиновено по този избор обектива накрая покрива всички точки. разбира се най-често е скъп. но като покрива толкова изисквания е съвсем нормално, нали?

  • Иван, декември 3rd, 2007, 8:20 am


    Профитата в България са принудени да мислят така. Удачно контра-мнение по въпроса едва ли има.

    Единственото, което е от значение, е цялата работа да ти доставя удоволствие, ако ще и то да е свързано със сменяне на светлосилни обективи с различни фокални дължини.

    От около месец бюджетният ми зуум (18-135) си стои вкъщи. А с мен са бюджетните твърди. Заради блендата. Е, естествено, икономическата рационалност също има пръст в цялата max-aperture-addiction-каша… ;-)

  • george, декември 3rd, 2007, 9:03 am


    профитата в българия си мислят така, щото ако имаш 18-200 то вероятността да реагираш бързо и да направиш кадъра е голяма. същото е и с зумове от сорта на 24-70.

    и ако не говорим за чисто комерсиална фотография, която е в студио и се искат големи принтове, то в магнум съм сигурен можеш да видиш достатъчно примери на хора с твърди стъкла, които знаят как да се пласират и какви очаквания могат да имат от дадено събитие, за да си направят кадъра.

    това мисля аз :)

  • Иван, декември 3rd, 2007, 12:53 pm


    Можеш да си направиш кадъра и с твърдо стъкло, и със зуум. Без съмнение. И ако за едните приоритет е самото запечатване, за другите по-важно е какво ще видят в него.

    Един приятел твърдеше, че „дефокусът не продавал“. Различните хора имат различни разбирания и очаквания, затова и използват различни средства.

    Малко са кадрите ти с ясна проява на детайлите по цялата площ. Това е твоят стил, такива са твоите обективи ;-)

  • george, декември 3rd, 2007, 3:07 pm


    и дефокуса продава

    стига да е кадърно.

  • uv, декември 10th, 2007, 10:51 am


    Аааа спирам да ти чета блога! Може ли цяла нощ да сънувам 31/f1.8 …………. баси.

  • george, декември 10th, 2007, 11:45 am


    :D :D

  • emicha, декември 11th, 2007, 11:51 pm


    Избиране. Това не е страшно. Опасна е манията :) А тази мания е малко скъпичка.

    Моя последен избор беше canon ef 85/1.8, който случайно поръчах, който тези дни ще мисля как да плащам :), че до седмица-две трябва да дойде, а схемата не е ясна още. Ей това е – всяка мания със своите последствия :)

  • george, декември 12th, 2007, 7:47 am


    спокойно, имам същия проблем :-)

Коментирай?

Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон! Не го правете и ако не сте напълно съгласни с правилата за коментиране!
* Required Field